zaterdag 17 januari 2009

Nog in herstelfase

Ik zit deze week in een herstelfase. Dinsdag tijdens een RDl en donderdag (3x 15 min. VDL) voelde ik de benen nog goed, vooral mijn zwakke plekken de linkerkuit en rechterbovenbeen. Zou krachttraining een oplossing zijn? Het is een herinnering aan Egmond waar ik in de verzuring heb gelopen. Er staat normaal gesproken ook twee weken herstel voor een halve marathon. Ik geloof ook dat dat zo is. Maar ik heb de tijd en de rust niet om lang heel rustig aan te doen of korte stukjes te lopen. Vandaag toch maar weer 2 uur op pad. De benen voelden redelijk vanmorgen, beter dan gisteren. De opkomst was goed, met liefst negen man /vrouw in de snellere groep. De groep van Joop moest zelfstandig op pad, Joop heeft een blessure (enkel?). Zijn groep (vandaag maar met zijn vieren) zijn goed genoeg gedrild om de weg te vinden. Onze groep zette koers naar de Rozendaalse bossen. Ik had de route gisteravond in mijn hoofd al gelopen. Ook Jan die 2,5 uur wilde lopen kon aan zijn trekken komen. Samen met Herma, Ton en René maakte hij een extra lusje. Ons groepje werd almaar kleiner, Ursula ging eerder richting Beukenlaan. Naarmate de tijd verstreek voelde de benen zwaarder aan, maar pijn aan kuit en bovenbeen bleef achterwege. Tevreden was ik na 20 km. net binnen de twee uur. Mijn hartslag 134 BPM en 1640 ca. verbrand. Ik mag vandaag weer lekker eten en drinken.

Geen opmerkingen: