maandag 12 januari 2009

Nog even Egmond

Nog even Egmond. Deze editie stond in het teken van één van de beste lange afstandlopers die Nederland heeft gekend: Kamiel Maase. De houder van het nederlands record op de hele marathon eindigde als achtste in 1.07.46. Achter de winnaar, uiteraard een Keniaan, met de naam Wilson Kipsang (1.05.36) en verdienstelijk tweede Michel Buter (1.05.50). Deze Buter is nog jong en heeft nog een mooie hardlooptoekomst voor zich. Hopenlijk kan hij de leemte die Kamiel achter laat invullen.
Wij waren meer bezig met onze eigen prestaties en onderlinge concurrentie. Met GENZYME op het startnummer liepen we voor het bedrijf van Frans. De toeschouwers hadden soms wat moeite met die naam. Eentje zei: kijk: Genzyme, er loopt ook een Turk mee. En bedankt.. Over de geweldige prestatie van Edwin heb ik het al gehad (1.35.30) Maar Frans liet zich ook niet onbetuigd en klokte een fraaie 1.40.53. Jan (1.52.31) verloor ditmaal niet alleen van Saïd (1.41.57) maar ook van Moniek (1.52.29). Jan zal zeggen dat hij rustig aan heeft gedaan. Het Genzyme team endigde als 27e. Eerste was een team van de landmacht, genoeg tijd om te trainen dus. In de uitslagenlijst trof ik verder de tijd van ciko-loper René (1.42.43) en van oudgediende en ex ciko-lid Ronald Moska (1.54.12). Ronald gaat er niet op vooruit, maar is ongetwijfeld gelukkig in de liefde. Het was weer een dag om in te lijsten.

2 opmerkingen:

Jan zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jan zei

He Wim,
Fijn dat je het er nog even bij mij inwrijft! Winnen/verliezen is een kwestie van definitie. Ik heb van mezelf gewonnen door mij te beheersen: Egmond als wedstrijdtraining.


ps ik heb even over dit antwoord moeten nadenken, hoor. Kom ik overtuigend over?