donderdag 12 juni 2008

B & B


Bij de titel van dit bericht denk je in eerste instantie aan logeren op wat voor adres dan ook. Dat mag, maar ik bedoel nu 'Buikpijn' & 'Bardienst'. Wat heeft dat nu met elkaar te maken? Wel, de donderdagavond training met groep 5 onder leiding van Maarten verliep niet goed voor mij. Ik voelde al bij de start dat mijn buik of darmen (ik ben slecht in het herkennen van de verschillen) tegenstribbelde(n). Waarschijnlijk met eten (te veel?, te weinig? te vet? te laat?) te maken. Ik bleef hopen (tegen beter weten in, want ik ken het gevoel)dat de pijn af zou zakken, maar het voelde dusdanig dat ik er steeds weer mee bezig was. Het was de bedoeling om een lange duurloop met versnellingen te lopen, maar ik ben toch na een kilometer of 4 /5 afgehaakt. Rustig teruggelopen naar Ciko, wel steeds attent op zwijnen. Ik heb het er niet meer op en s'morgens had ik weer berichten op de radio gehoord dat er weer te veel rondlopen. De buikpijn zakte gelukkig langzaam weg. De tweede 'B' stond voor bardienst. Na het douchen begon ik aan het werken achter de bar. Voor mij de tweede keer en de eerste keer zonder ervaren persoon. Jan hielp me, het is ook de bedoeling dat wij de bardienst samen draaien. Best leuk om te doen, ook het bakken van bitterballen en friet ging goed. Tegen sluitingstijd kregen we zelfs complimenten van de 'notabelen' waarvan er verhalen gaan dat zij nogal kritisch zijn.
Maar zoals met alles probeer ik altijd af te gaan op mijn eigen waarnemingen en vooralsnog schakel ik deze mensen onder 'geschikte personen'. Het lastigste van de bardienst is het afsluiten. Als een cipier in de bijlmerbajes loop je met een bos sleutels alle sloten na van de deuren en het buitenhek. Maar nadat Jan ons er goed doorheen had geloodst, kon ik terugkijken op een slecht begonnen, maar prima afgesloten ciko-avond.

Geen opmerkingen: