vrijdag 6 juni 2008

Surpriserun


Na de Bedriegertjesloop was het tijd om te ontspannen. Dat gold niet voor mij, ik had tenslotte niet meegedaan in Rozendaal(zie vorige bericht) en had er zin in. Groep 5 ging op pad voor een rustige duurloop met als toelichting: 'spelvormen met tempowisselingen'. Omdat ca. de helft van de kleine groep de cross van woensdag nog in de benen had, bleven de versnellingen beperkt. Maar dat betekende niet dat iedereen een makkie had. Door de wederom volop aanwezige heuvels werd het toch nog zwaar en liepen er een aantal op het laatst met verzuurde benen. Maar het moet gezegd: de route was een totale (aangename) verrassing. Veel 'kruip door, sluip door' paadjes met de alom aanwezige brandnetels. Het was tevens een parkenloop: van Park Klarenbeek naar Sonsbeek, vervolgens naar Zijpendaal en de Gulden Bodem. Terug via de Schelmseweg. Alles zoveel mogelijk onverhard op paadjes waarvan het bestaan mij onbekend was. Naar mate de route vorderde werd het toch nog een beetje een slagveld. In ieder geval was het rommelig door de tempowisselingen en de mensen die moeite hadden met de lengte van het parcours. Toen Gordon op het laatst vroeg of er mensen waren die nog een extra lusje wilde lopen (al dan niet serieus bedoeld), kreeg hij onverwacht geen enthousiaste reacties. Ik had lekker gelopen nadat ik de hele week nog niet in actie was geweest en verheug me nu al weer op de lange duurloop van as. zaterdag.

Geen opmerkingen: