zondag 29 juni 2008

Goldrush van CIKO-dames


Het koste even wat moeite om me vrij te maken voor de Midzomerrun in Westervoort het leek wel of alle festiviteiten nog voor de zomervakantie op 29 juni even doorgedrukt moesten worden. Maar om 12.30 stond ik toch aan de start van de 10 kilometer. En het was zeker de moeite waard, de organisatie had in het kneuterige dorp aan de IJssel iets moois neergezet. Op maar liefst 5 afstanden kon er worden gestart, w.o. 2 jeugdafstanden. Makkelijk was het niet, ik had veel last van de wind die zich op de Pleydijk een ware tegenstander toonde. Hardlopers hebben wat dat betreft ook niet het buskruit uitgevonden. Neem een voorbeeld aan wielrenners die tegen de wind in prachtig in een 'waaier' rijden, of 'kop over kop' overnemen. Maar niets van dat alles, als je het probeert met een groepje, dan kijken ze je aan of je van Mars komt. A fijn, ik moest het dus alleen doen. Een strook los zand (bouwput van Rijkswaterstaat) maakte het extra zwaar. Mijn strijd eindigde op 43.49 min. (13,8 km/u, BPM: 177). Ik ben niet gelukkig met deze tijd omdat ik gehoopt had onder de 43 min te finishen. Wel veel beter ging het met een aantal andere ciko lopers. Vooral de dames waren niet te beteugelen. Ik noem: Ursula: 1e op de 5 km. (22,05); Anja: 3e op de 5 km. (23.48); Herma: 3e op de 10 km (47.08). Het was een ware goldrush! Onwaarschijnlijk goed, Chapeau dames! Ook Jan Albert (20,07), Edwin (20,13) en Ton (42,42) deden een duit in het goede zakje. Voor alle drie atleten een dikke PR, Bravo!. De prijsuitreiking was bijzonder met zoveel bekenden op het te kleine podium (alleen plaatsen 1 en 2, de rest van het houten blok was waarschijnlijk nodig geweest voor de kachel) . De dames werden verblijd met een bos bloemen en een kadobon. De eerste uitgesproken gedachte om 'broodloper' te worden, omdat dat nog al leuk wat oplevert, heb ik opgetekend. De dag werd uiteraard in stijl afgesloten met een gezellig samenzijn. Jan Albert toonde zich, met de diensten van Anja en Herma, een ware gastheer. Nagenietend keken we uit over de IJssel, de blik gericht op de skyline van Arnhem.

4 opmerkingen:

Jan-Albert zei

Een kleine correctie van mijn kant. Ik heb met mijn 20:07 ook een echte pr neer gezet.

Jan-Albert

runningman zei

Jan Albert,

bedankt, wist ik niet. Zal het aanpassen.

Wim

Jan zei

Ik heb echt wat gemist! Dames prijswinnaars gefeliciteerd. Heren pr-runners idem.

Ursula zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.