woensdag 23 juli 2008


De laatste training voor mijn vakantie. Het lijkt nu net of ik heel lang weg ben, maar voor je het weet, over twee weken, ren ik weer rond in de bossen rond Arnhem. Ik had verwacht dat het rustig zou zijn op de dinsdagtraining. Maar de laatste weken is het druk bij groep 5, drukker zelfs dan in groep 4. Het blijkt dat veel mensen die toch een behoorlijk niveau bezitten, de afwisselende trainingen van groep 5 waarderen en de sprong hebben gewaagd van groep 4 naar 5. Dinsdagavond liepen we met ca. 16 mensen een bosparcours van 3 x 15 min vlotte duurloop, afgewisseld met rondes RDL van ca. 10 min. Nadat Maarten ons de fijne kneepjes van de 'loopschooloefeningen' had geleerd (het blijft erg vermakelijk om anderen te zien prutsen) liepen we gezamenlijk de eerste twee ronden. Het bos was weer enigzins aangedroogd na de vele regenval de afgelopen dagen en de temperatuur was aangenaam om te lopen. Ik probeerde steeds in de voorste gelederen te blijven, dat loopt voor mij toch het makkelijkst. Als je het dan moeilijk krijgt, kun je beter het gevoel hebben vooraan te lopen dan achteraan aan te moeten klampen. Uiteraard gingen de tweede en vooral de derde ronde steeds sneller. De VDL wordt bij ons al snel TDL. Toch heerlijk gelopen, na afloop een voldaan gevoel. Ik had mijn slome gevoel van voor de training weggewerkt. Nu op reis naar Sloveniƫ (Portoroz). De hardloopspullen gaan altijd mee en worden overigens ook gebruikt. Behalve die ene keer in Italiƫ toen we een hittegolf hadden en ik het niet zag zitten om met 40 gr. te gaan lopen. Ik vind het heerlijk om op onbekende plekken al lopend de omgeving te verkennen. Daar is vast wel ruimte voor in ons programma, dus ik kom (af)getraind terug.

Geen opmerkingen: