woensdag 16 juli 2008

Iets te lang

Zelfs voor ervaren trainers blijkt het moeilijk te zijn om de lengte van een parcours goed in te schatten. Volgens het trainingschema, bevestigd door Hans die vanavond de training verzorgde, zouden we 3 x 1200 m lange interval doen. Het werd 'iets' meer! Vooraf hadden we als ervaren lopers al aangegeven dat de bewuste ronde (in de buurt van het as verstroooiveld) minimaal 1600 meter zou zijn. Maar na de eerste ronde gaven diverse gps-horloges keihard een afstand aan van 2300 m. Oeps, kleine misrekening. Omdat Hans er zelf ook van opkeek (van Gordon zijn we het gewend, die rekent in miles), kregen we in ronde drie wel de keus tussen een kleinere ronde of nog een keer de grote. Uiteraard wilde ik me weer niet laten kennen en koos voor de 2,3 km. Ik voelde me ook nog goed, had mijn krachten goed verdeeld. Mijn eerste ronde ging in 10.09 min., de tweede en derde in 9.54 min (ca. 14 km/u). Ik kon hiermee niet voldoen aan de opdracht om na de 1e ronde steeds 30 sec. sneller te lopen. Volgens mij heeft (wellicht m.u.v. onze echte atleet Koen en Ton in zijn kielzog) niemand dat gehaald. Jeugdig enthousiast als we zijn starten we altijd te hard, we leren het ook nooit. Zelfs de nieuwe dame (Cordien) bezondigde zich hieraan. Laten we het houden op beginners overmoed. Of zou ze toch een fles wijn hebben verdiend door in de 1e ronde Koen bij te houden?

Geen opmerkingen: