vrijdag 18 juli 2008

Gepimpte kantine


Het was al een tijdje beloofd door het bestuur: de ciko-kantine krijgt een opknapbeurt. Net toen ik me af begon te vragen of het dit kalenderjaar nog stond te gebeuren, is er actie ondernomen. In juni en juli stond de kantine op zijn kop. Er werd een 'technische dame' ingeschakeld voor de vormgeving en de technische uitvoering. Het was een tijdje behelpen, de bardiensten konden maar beperkt worden geleverd. Binnen zitten was ook even niet mogelijk. Gelukkig was het in juni vaak mooi weer, zodat het buitenterras (wanneer wordt daar iets moois van gemaakt?) goed werd benut. Overlast is er altijd met een verbouwing, maar wordt over het algemeen geaccepteerd omdat de verwachtingen m.b.t. de resultaten hoog zijn. En ik moet zeggen, de opknapbeurt heeft zeer zeker een positieve uitwerking op de sfeer (en dus op de omzet?). De ciko kleuren oranje en zwart zijn overal herkenbaar. Het nieuwe meubilair toont vriendelijk en uitnodigend. De ronde tafel van de notabelen is wel blijven staan, zal wel een harde eis zijn geweest van de heren. Voor je het weet word je als bestuur aansprakelijk gesteld voor het vervreemden van andermans eigendommen. Inmiddels heb ik enige ervaring opgedaan met het praten en consumeren rondom de leestafel, dat bevalt goed (jammer van die zichtbare kroonsteentjes aan de zeer smaakvolle leeslampen). De inrichting van de zithoek links van de bar had ik spannender verwacht. Lisette had het over een lounche-hoek met kussens, waarop je heerlijk kan chillen en relaxen. Als je dan de harde houten banken ziet, nodigt het niet uit om in de kantine te blijven 'plakken'. Misschien komt het nog. Over het algemeen ben ik tevreden over datgene wat er tot stand is gebracht (met ik neem aan beperkte middelen). De echte gezelligheid (om dat specifieke nederlandse woord maar weer te gebruiken) wordt gemaakt door de mensen in de kantine. Wat een cliché!

Geen opmerkingen: