zondag 6 juli 2008

Op zoek naar goede gevoel


Ik heb al vaker geroepen dat de zatermorgenloop (lange RDL) mijn favoriet is. Op een rustige manier met een groepje er op uit, waarbij het altijd weer spannend is of de twee uur durende loop ontspannen dan wel moeizaam kan worden volbracht. Het is toch om en nabij de halve marathon-afstand die we afleggen. Over het algemeen gaat het me goed af, een enkele keer is de vorm van de dag er niet. Dan wordt het ploeteren en verlang je naar de Beukenlaan. Gisteren ging het wisselend, het begin verliep stroef. Had o.a. te maken met de warmte, de zon die in gedeelten waarin we niet werden beschermd door de bomen, de lichaamstemperatuur en de hartslag op deed lopen. Ook de vochtigheidsgraad deed een duit in het zakje. Ach, je zoekt toch altijd een oorzaak (boosdoener) als het niet loopt zoals je verwacht. Feit is dat mijn gemiddelde hartslag vandaag 10 bpm hoger was, dan normaliter op een zaterdagmorgen. Maar ik herstelde na een kilometer of acht, ging steeds lekkerder lopen en had aan het eind nog voldoende energie over om enkele versnellingen te doen.

Enkele cijfers: afstand 20 km.; tijd 1.59; hartslag 143 bpm; calorieverbruik 1543; hoogteverschil 653 m.

Geen opmerkingen: