zondag 6 juli 2008

Geen marathon


Ik heb de beslissing genomen. Geen marathon meer dit jaar. Ik heb lang nagedacht over de marathon van Amsterdam. Zou ik op 19 oktober op dat snelle parcours mijn PR kunnen verbeteren naar 3.15? Want dat is wat ik dan wil, ik kan zo'n wedstrijd niet rustiger lopen als ik weet dat het parcours mogelijkheden biedt om een snelle tijd neer te zetten. Zelf heb ik het idee, dat voor mij 3.15 het hoogst haalbaar is met de nu door mij gevolgde trainingsmethode. Maar dan maar een andere keer. De beslissing geeft me een zekere rust. Met voorbereiding en herstelperiode staat dan een maand of vier /vijf toch in het teken van... Nu kan ik me verheugen op allerlei andere leuke wedstrijdjes (samen met de ciko-hardloopmaatjes). Voor de Bridge to Bridge (10 e.m., 14 september), de 1/2 marathon van Amsterdam (19 okt) en de Zevenheuvelenloop (15 km, 16 nov.) heb ik me al ingeschreven. Ik kan me voorstellen dat hier de Posbankloop en de Montferlandrun nog bijkomen. De rest laat ik nog open, er is ruimte voor meer wedstrijden. Ik ga nadenken over een marathon in 2009. Wordt het een voorjaars- of najaarsmarathon? Binnen of buitenland? Genoeg vragen om voor mezelf te beantwoorden. Maar nu eerst de blik richten op de najaarswedstrijden, heerlijk!

1 opmerking:

Jan zei

Slim besluit Wim.