maandag 28 juli 2008

Lopen op vreemde bodem


Na ons bezoek aan het zwembad (op mijn 46e verjaardag, hiep hiep hoera!) kreeg ik het (bekende) gevoel te moeten gaan hardlopen. Het was er nog niet van gekomen op het vakantieadres in SloveniƩ. Ik had de kustlijn al meerdere malen bekeken op mooie hardlooproutes. Ik kwam niet verder dan een stuk langs de zee lopen op het fietspad van Portoroz naar Piran. Een andere mogelijkheid, het beklimmen van de direct langs de kustlijn opkomende heuvels, leek me te zwaar. Bovendien moest ik rekening houden met de hitte (30-32 graden). Ook had ik al andere lopers proberen te spotten. 'S morgens liepen de meeste serieuze lopers, 's avonds vooral diegenen die voor sportief willen doorgaan en gezien willen worden. Ik ging om ongeveer 17.30 uur. Het was nog heet. Ik begon toch met een stukje in de heuvels, maar na enkele keren op een doodlopende weg terecht te zijn gekomen, hield ik dat voor gezien en ging de kustlijn volgen. Na ongeveer drie kwartier terug in ons hotel. Het zweten hield nog ongeveer 1 uur aan, ook na het douchen en tijdens het avondeten. Maar in ieder geval had ik de loopschoenen niet voor niets mee genomen.

Geen opmerkingen: