woensdag 9 juli 2008

Eenzame interval


Zeven uur, eindelijk thuis (zie vorig bericht 'Te laat door..'). Snel even wat eten. De rest van het gezin is het inmiddels gewend dat ik op dinsdag en donderdag mijn (beperkte) portie eten gezellig in vijf minuten wegwerk om daarna mijn hardloopspullen bij elkaar te zoeken en op de fiets te springen op weg naar de Beukenlaan. Deze keer wist ik dat de groep al weg zou zijn en ik besloot om voor mezelf een intervaltraining af te werken. Na een korte inloopronde de baan op. Een moment dacht ik er aan om me aan te sluiten bij de groep van Paul van Rooijen, maar ten eerste waren ze al volop bezig (met loopschool) en ten tweede bestond hun programma uit interval kort. Ik besloot dat ik toch meer had aan de lange variant en bedacht een programma voor mezelf, waar ik me aan moest houden. Ik zou 3 * 1200 meter op wedstrijdtempo (10km) lopen met een rust van 400 meter (wandelen en RDL). Zo bedacht, zo gedaan! Elke 1200 meter liep ik net onder de 5 minuten. Dat is een gemiddelde snelheid van 14,6 km/u. Dat gaat toch een stuk makkelijker zo op de baan. Tijdens mijn laatst gelopen wedstrijden lukte het me niet om het gemiddelde op 14 km/u te houden. Omdat ik altijd bang ben om te weinig te doen en ik sowieso nog voldoende tijd had voordat ik als ontvangstcomité voor groep 5 kon gaan dienen, heb ik er nog maar 4 ronden (1600 m) op tempo bij aangeplakt. Ook die ging in dezelfde snelheid. Tevreden over het verloop van mijn eenzame training liep ik nog een temporonde mee met groep 7, 400 meter in 17,2 km/u met een piek naar 19,6 km/u. Kijk, dat zijn nog eens snelheden.

Geen opmerkingen: