zaterdag 12 juli 2008

Fietspaden parcours


Min of meer gedwongen door de vele regen en de daardoor nauwelijks begaanbare bospaden, besloten we verhard te gaan lopen. Wat er dan al snel naar voren komt is de Derdekerstdag route. Ik stelde voor om hem andersom te lopen. Volgens mij is die dan wat zwaarder, vanaf kasteel Rozendaal klim je eigenlijk constant tot de brandtoren op het Rozendaalse veld. Dat leek me wel wat, denkend aan de renners in Frankrijk die de pyreneeën cols voorgeschoteld krijgen de komende dagen. Aldus vertrokken we met een groep van acht personen. Een behoorlijk aantal gezien de vakantietijd, al meenden Herma en Ursula de tien-uur groep te moeten prefereren boven de immer gezellige 9.00 uur groep (foutje of verstandig?). Ook Jan maakt nog steeds geen deel uit van de vaste bezetting. Hij ontbrak de afgelopen weken door een onwillige teen. Nu had hij ook een goede reden om niet mee te lopen, hij geniet van een vakantie in Frankrijk. Ik verwacht hem afgetraind terug (ik zal een trainingsschema opsturen). Met de bezetting die er wel was ontwikkelden we een behoorlijk tempo. Op de vlakke stukken tussen de 11 en 12 p/u. Het kon, niemand had het echt moeilijk. Toch weer achteloos een halve marathon gelopen zo op de vroege zaterdagmorgen.

Enkele cijfers: Afstand 20,8 km.; Tijd 1 u 55 min; Gem snelheid 10,8; Hartslag 134 bpm; calorieverbruik 1623.

Geen opmerkingen: