zondag 12 april 2009

Geen wild in bos op Pasen

Vroeg uit bed op deze paasmorgen. Ik had beloofd dochterlief naar de manege in Rheden (haar stage-adres) te brengen. Voor mij de uitgelezen mogelijkheid om lekker vroeg een rondje te gaan hardlopen. Hond sam mocht mee. Nog wel even warm draaien en rekken, ik voelde me zo stijf als een plank. Ik had verwacht wild te spotten, zo vroeg in het bos (8.00 uur). Vannacht had het flink geregend en nu kwam er heel voorzichtig een zonnetje door. Ik dacht de ideale wildspot omstandigheden. Kom maar op met die herten en zwijnen. Maar nee, ik moest het zonder doen. Het enige dier (dat ik zag) in het bos had ik zelf bij me. Wel fantastisch, zo vroeg in het bos. Een rondje via Kasteel Rozendaal (9 km.), een van mijn favoriete rondjes als ik effe snel wil gaan lopen leek me op zijn plaats. Nog even tempo gemaakt op het laatste stuk Rosendaalseweg, dicht bij huis. Sam snapte er niets van waarom ik me zo uitsloofde en probeerde te vertragen. Ik kan met een gerust hart aan de paasbrunch beginnen.

Geen opmerkingen: