woensdag 29 april 2009

Som en Okken

'Je moet er wat voor over hebben', heet het dan. Op maandag heb ik het parcours verkend voor de dinsdagtraining. Erg?, dat niet. Ik vind het lekker om te lopen en zo kan ik me ook nog nuttig maken. Wel vond ik het maandag te ver om heen en terug te lopen (16 km.), dus liet ik me er per automobiel brengen door mijn lieftallige echtgenote. Waar heb ik het dan over? Landgoed Warnsborn en specifiek het rondje der Europese (indoor)kampioenen Bram Som en Arnoud Okken. Een fantastisch mooie ronde van 800 meter, gemarkeerd met infobord en 100 meterpaaltjes. Hier train(d)en deze atletiektalenten veel als ze even genoeg hadden van het rubber van de atletiekbaan op Papendal. Het leek me leuk om hier eens met de groep naar toe te gaan en enkele rondjes te doen. Overigens speelde mijn kuiten weer eens op toen ik terug liep naar huis, dus ik had enige zorgen voor de dinsdag. 
Het liep echter perfect. De ronde van Bram en Arnoud viel in de smaak, gezien het fanatisme waarmee de atleten om de beek en de Lakenfelder koeien in de wei scheurden. Ik had mijn energie bewaard voor het derde en laatste rondje en eindigde na 800 meter in 2 min 56 (16,4 k/u). Nadat ik op de terugweg nog even fanatiek had meegedaan aan een laatste versnelling, hapte ik later voldaan de bitterballen van Erik weg.

Geen opmerkingen: