zaterdag 11 april 2009

Samen in galop

Heerlijk was het gisteravond om te lopen in het bos. Ongeveer 20 graden en leuke begeleiding. Samen met Arlette, gezeten op Esprit (onze knol) liepen we van Manege Midden Heuven naar Velp en weer terug. Ik begin op te leven bij deze temperaturen. Alles gaat een stuk makkelijker als ik het warm heb en lekker kan zweten. Voordeel voor Arlette is dat ik knechtje kan spelen en de hekken bij de wildroosters kan openen zodat zij kan blijven zitten. Esprit vindt het ook leuk, houdt mij steeds in de gaten. Niet verwonderlijk, ik zorg dat ik er af en toe wat lekkers geef. Zo zijn dieren, wie ze voert, die heeft ze. Samen liepen we een tempo dat vaak tegen de 13 k/u liep. Best pittig voor mij. De steile heuvels in het parcours zorgden ervoor dat ik gas terug moest nemen. Deze ronde zit alles in, vlakke stukken, vals plat en heuvels maar is vooral ook erg mooi. Wilde zwijnen kijken ons na, bleven gelukkig op afstand, al had ik een enorme beer niet gezien. Terug op de manege klokte mijn garmin 9,5 km. Esprit werd direct in de watten gelegd, (warme) douche en eten, ja, ja.... Ik moest nog even wachten tot thuis om verwend te worden. De rijstevlaai smaakte super!

Geen opmerkingen: