maandag 6 april 2009

Marathon Rotterdam (2)

Wat een fantastische happening. Mooi om eens mee te maken vanaf de kant, al had ik in mijn hart liever meegelopen. De ciko-atleten hebben zich fantastisch door de ontberingen heengeslagen. Want superzwaar blijft het, ik heb heel wat ellende gezien onderweg en dan heb ik nog niet eens de 5 en 6 uur lopers gezien. Dan blijken de ciko-lopers toch goed getraind te zijn. Mag ik toch persoonlijk wel een klein beetje trots op zijn, als trainer van groep5, de zaterdagmorgengroep en samensteller van het veel gebruikte marathonschema. Daarnaast heeft een ieder gewoon zijn /haar eigen route gevolgd en niet zonder resultaat. Na een koele start werd het toch weer warm voor de lopers. De toppers, die we nauwelijk hebben gezien hadden er geen last van gezien het supersnelle parcoursrecord. Duncan Kibet en James Kwambai vochten om de winst Het verschil op de finishlijn was zo klein, dat beide Keniaanse atleten dezelfde toptijd achter hun naam kregen: 2.04.27. Fantastisch, maar daarvoor waren de vele ciko-supporters niet in Rotterdam. Wij kwamen voor Ton, Saïd, René, Jan, Tonny en Edwin. En zij stelden niet teleur. Op drie plaatsen hebben we ze kunnen volgen, na 11km, 26km en 500 m voor de finish. Ton liet iedereen zijn hielen zien en liep in zijn eerste marathon naar een ongelooflijke 3.13. Saïd (3.37 PR), René (3.44 PR, debuut) en Tonny (3.40 PR, debuut) liepen ook een geweldige race. Edwin (3.54) en Jan (4.09) waren wat minder tevreden met de tijd, maar vergeet niet dat uitlopen sowieso een prestatie van formaat is. Ik heb samen met de andere supporters een geweldige dag gehad. Het smaakt naar meer, maar dan weer als deelnemer!

Geen opmerkingen: