zaterdag 18 april 2009

Onderweg naar morgen

Morgen loop ik voor het bedrijf van Frans de Nike Hilversum city run. Ben benieuwd hoe ik er voor sta, de afstand is tien kilometer. Het parcours gaat ondermeer door het centrum van Hilversum en het Media Park. Ik heb er zin in, het wordt volgens mij mooi hardloopweer. Ik zie het als een testcase richting de Han-Kan marathon (10 mei), alwaar ik met Ursula een estafette ga lopen. Mooie gelegenheid dus morgen om aan mijn snelheid te werken. Toch kon ik het niet laten om vanmorgen de lange duurloop mee te doen. Ik had me voorgenomen om niet langer dan 1 a 1,5 uur te lopen. Naast Maarten en Jaap verschenen de lange duurlopers van het eerste uur, Gerrie en Grace, aan de start. Een erg koude start trouwens, het was slechts 7 graden met een schrale Noord-oostenwind. Gelukkig had ik me erop gekleed. Met Gerrie in de groep de ideale gelegenheid om Warnsborn weer eens te verkennen. In een heerlijk relaxed tempo van zo'n 10,5 k/u liepen we een prachtige route. Langzaam warmde de omgeving en dus ons lichaam op. Na zo'n 50 minuten vond ik het welletjes en liep samen met Maarten via Zijpendaal terug naar huis. Ik klokte na bijna 1,5 uur af op 15 kilometer. Of het een goede voorbereiding is voor morgen?
 

1 opmerking:

Anoniem zei

Succes Wim! Ik zou er, gezien je blessures, nog geen PR proging aan wagen als ik jou was maar iets in die buurt is denk ik wel te doen!

Edwin