vrijdag 17 april 2009

Uitsloven zonder pijn

Het houd me toch steeds bezig, hoe houden mijn kuiten en bovenbenen het tijdens het lopen? Ik ben optimistisch gestemd na de laatste trainingen. Deze week heb ik hard getraind. Dinsdag werd het een soort 'fartlektraining', snelheidstrainingen op een steeds wisselend maar (heel) zwaar parcours. Donderdag 6 maal 940 meter in het bos op een ook niet al te makkelijke te belopen ronde. Ik heb me niet gespaard. Wel liep ik tijdens de trainingen steeds te letten op eventuele pijn in mijn benen. Het ging goed, dacht soms dat mijn kuiten opspeelden, maar het viel mee. De bovenbenen voel ik in ieder geval niet meer onder het lopen. Alleen nog een klein zeurderig pijntje aan de beruchte rechterkant. Ik hoop voorlopig de laatste keer te hebben geschreven over blessures. Heerlijk was het nagerecht dat Maarten ons donderdag voorschotelde. Zo snel mogelijk naar de verkeerslichten op de Schelmseweg. Jan Keemink en Maarten liet ik (noodgedwongen) gaan, maar Saïd liep ik voorbij (>17 k/u). Tot mijn verbazing en genoegen zag ik Jan net achter mij finishen. Hij kan nog versnellen en een tempo aanhouden van meer dan 10,5 per uur. Goed bezig Jan, gooi voorlopig de hartslagmeter aan de kant en ga lekker tekeer.