maandag 11 mei 2009

HAN-KAN vooral erg leuk!

Had ik het vooraf over het leveren van een topprestatie, toen ook al wist ik dat dat van secundair belang is. Ik heb genoten gisteren, van de sfeer tijdens de marathon en niet in het minst van de zeer goede onderlinge sfeer van de ciko'ers, lopers en supporters (oa. Anja, Jan Albert, Gordon) In grote getale meedoen aan een wedstrijd en dan ook nog de meesten in estafette-vorm is erg leuk. Daarnaast zijn ook de persoonlijke prestaties het noemen waard. Verschillende loopmaatjes verbeterden weer eens hun persoonlijke beste tijd. En dat viel niet mee, mij lukte het in ieder geval niet. S'morgens vroeg om 9 uur starten was een voordeel, gezien de steeds warmer wordende zon. Maar soepel ging het niet, na een kilometer of zes kreeg ik last van steken in de buik en de zij. Dat is niet meer weggegaan, moest zelfs even wandelen. Mijn vooraf gewilde tijd van 1.32 zat er dan ook niet meer in, ik wist dat na zo'n 8 kilometer. Wel werd ik nog even opgebeurd door de naast mij fietsende Gerrie, Carolien en Jacqueline. Zij gaven ook nog even de tussenstand door van de ciko-teams op het parcours. Een 'oortje' bleek dus niet nodig te zijn. Mijn tempo zakte weg van 13,7 gem. naar onder de 13 k/u om uiteindelijk te finishen in Gendt op 1.34.50 (gem 13,2 k/u).  Hier nam Ursula het spreekwoordelijke stokje over. De wissel met het klitteband en de chip was tot in den treuren geoefend en niet zonder reden, zag ik aan het geklooi van een heleboel anderen.  Net na Ursula kon Tonnie van start. Edwin had mij met zijn 'negatieve split tactiek' bijna achterhaald. Ik hield een kleine minuut over. Aan de finish bleken de vrouwen, ondanks de warmte en het lege (te lange?) parcours voortreffelijk te hebben gelopen. Er schijnt zelfs één van de dames in slechts een BH gehuld over de dijken te hebben gehold. Moet kunnen, zeker als je daarmee de ciko-strijd in je voordeel beslecht. Het team TO-WIN (Edwin en Tonnie) zetten de snelste tijd neer met 3.17.33. Ursula zorgde met 1.45.16 ervoor dat wij tweede werden in 3.20.06 (de 14e tijd in het overall-klassement).  Moniek liep verrassend snel en bezorgde haarzelf en René (team Bierhof) een tijd van 3.20.55. Said beslechtte de altijd aanwezige strijd met Jan in zijn voordeel. Hij had welliswaar dit keer de steun van Bertha. Duopenotti (3.25.13) bleef het P-team van Jan en Herma (3.26.22) voor. De rij van ciko-teams werd gesloten door de gelegenheidskoppels Mama Mia (Frans en Grace) in 3.38.51 en Hup (Erik en Marlies) in 3.42.18. Jammer dat er geen prijs werd gegeven voor meest originele teamnaam. Er was nog even verwarring over de moederdagprijs, maar de zo gewilde sport-BH ging aan de borsten van Ursula voorbij, jammer! 

Geen opmerkingen: