vrijdag 8 mei 2009

JSF op koers voor topprestatie

De politiek heeft weer een fraai staaltje 'polderen' laten zien rondom de aanschaf van de JSF (Joint Strike Fighter), hetgeen weer heeft geleidt tot een niet uit te leggen slap compromis. Ik hou daar niet van en wil een daad stellen met het benoemen van ons Han-kan team tot 'JSF'. Eén ding staat vast, die straaljager kan ongelooflijke snelheden halen, wat te denken van 1,6 mach (ca. 1700 k/u). Hier past enige bescheidenheid in de vergelijking. Ursula en ik gaan overigens wel het maximale er uit proberen te halen. Onze vorm voelt goed aan. We willen in de strijd met onze ciko-concurrenten niets aan het toeval overlaten. De overhandiging van het klittenband met chip is uitgebreid getest, het gaat in de (top)sport tenslotte om de details. Ons doel is de marathon af te leggen in 3 uur en 15 min. De weersvoorspellingen zijn gunstig, dus excuses wil ik bij voorbaat niet maken. We hebben er alle vertrouwen in. Over concurrenten gesproken, volgens mij zijn we redelijk aan elkaar gewaagd. Saíd loopt al langere tijd tijdens te training in mijn kielzog mee en is dat zondag ook van plan, Bertha moet het dan afmaken. Frans en Grace kunnen verrassen. René en Moniek, hou ze in de gaten! Edwin en Tonny zijn het te kloppen duo, op papier de snelsten. Erik en Marlies, ik weet het niet. Jan en Herma vormen het P(atat)?-team en zien zichzelf als outsider, zij durven geen harde doelstelling uit te spreken en dus blijft het bij 'lekker lopen'.
Mijn lijstje voor de Han-Kan is:
1. Edwin en Tonny
2. Wim en Ursula
3. Saïd en Bertha
4. René en Moniek
5. Jan en Herma
6. Frans en Grace
7. Erik en Marlies

We zullen het zien zondag, ik heb er in ieder geval erg veel zin in.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het team To Win heeft een motivatieprobleem. Wij gaan voor een gezellige moederdag. De ambitie om de snelste moeder te leveren smolt als sneeuw voor de zon toen de prijs bekend werd. Een heuse sport-bh.......

Edwin

Anoniem zei

Hoi Wim, volgens mij klopt je lijstje aardig. Bedankt dat je mijn Han-Kan-maatje wilde zijn, ik vond het erg leuk.
Ursula.