vrijdag 15 mei 2009

Testronde fanatiek beleefd

Ik ben niet helemaal blij met het nieuwe pad in het testparcours. Te veel kuilen en hobbels, in een wedstrijd (want zo wordt het wel beleefd) moet je eigenlijk niet na hoeven te denken waar je je voeten neerzet. Dat moet je hier wel. Ik had de start wel verlegd, zodat we niet met zijn allen de hobbels moesten nemen. Het eerste gedeelte liep ik zelf mee, liep snel terug via een binnendoorpad om de andere lopers af te vlaggen en te klokken. Het parcours was zwaar, het rulle zand eiste zijn tol. Het was op de gezichten van de lopers af te lezen, die er zoals altijd fanatiek invlogen. Ik hoorde achteraf geluiden over 'gehijg van achteren' en: 'die wilde ik toch maar even voor blijven'. Erik liep de snelste tijd in 14,03 min. een gemiddelde snelheid van 15,7 k/u! En bleef daarmee Jan Keemink in de eindsprint voor. Geweldig. Ook de anderen lieten prima tijden noteren, daarmee is maar weer eens aangetoond dat er goed getrainde atleten in de groep zitten.

Geen opmerkingen: