zaterdag 16 mei 2009

Mooie route door Warnsborn

En weer waren de weergoden ons goedgezind op de zaterdagochtend. Gelukkig maar, ik had moeite met opstaan, was misschien nog moe van de vorige dag toen ik op het werk meedeed aan de 'sportexperience'. Je kan kiezen uit een aantal sporten (sommigen zou ik geen sport willen noemen, wat te denken van Salsa dansen). Ik koos voor Kleiduivenschieten (ook een spel) en.. jawel Nordic walking. Ik wilde ervaren of mijn vooroordelen tegen deze manier van bewegen op enige waarheid berustte. Is het inderdaad een sport voor bejaarden? Ik ben niet 'om', ga vanaf morgen niet beginnen met Nordig Walking maar toch, als je het goed doet (en dat doen de meesten niet) dan is het behoorlijk inspannend en goed voor je bovenlichaam. Maar genoeg hierover, vanmorgen gewoon lekker hardgelopen (ca. 20km). Door het prachtige Warnsborn, waar ik nog steeds goed de weg moet leren. Maar met lerares Gerrie er bij, liepen we geen gevaar te verdwalen. Een ieder liep prima, ...o nee, een enkele uitzondering. Onze kilometervreter Frans zat er doorheen. Niet verwonderlijk als je in drie dagen zo'n 75 km. hebt gelopen. Hij traint voor de Apeldoornse hardloopvierdaagse (100 km), het begint over twee weken. Een uitdaging die ik volgend jaar wil aangaan.

Geen opmerkingen: