vrijdag 14 november 2008

7-heuvelenloop (preview)

Volgens Jos Hermens (oud atleet en nu topatletiek makelaar) is het juist een snel parcours, dat we as zondag moeten bedwingen. Volgens deze Nijmegenaar zijn het maar 2 heuvels, die een beetje lastig zijn. Voordeel met heuvels is dat je minder snel stijf wordt, door de afwisseling voor je spieren. Ik ben het met hem eens, heb deze ervaring ook. Daarnaast gaan de laatste kilometers naar de finish alleen nog naar beneden. Een voordeel om, als je echt moe wordt, je snelheid te behouden. De vorige twee edities liep ik 1.05.40 (2006) en 1.05.25 (2007). Vorig jaar was dit een PR, die overigens maar even bleef staan. Twee weken later in S' Heerenbergh liep ik in de stromende regen naar 1.04.38 (14 km/u). In Nijmegen moet het ook onder de 1.05 kunnen. Dit betekent dat ik weg ga op 4,16 min. per km. (5 km. in 21.20; 10 km in 42.40). Rekenkundig kom je dan uit op 1.04.00. We zullen zien, in ieder geval heb ik er erg veel zin.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Met je snelle broekje moet dat vast lukken ;-)!
Succes.
groet Wenny

runningman zei

Bedankt Wenny, ben zeer benieuwd naar jouw out-fit. hou het luchtig.

Succes, win