zondag 16 november 2008

Top 7-heuvelenloop

Bekele kon de hoogst gespannen verwachtingen niet inlossen. Hij schijnt geblesseerd geweest te zijn. Volgens mij start een wereldtopper niet als hij geblesseerd is en daardoor kan verliezen (of zou het startgeld van Fortis / Bos erg hoog zijn geweest). Met mij ging het een stuk beter. Ik heb ruimschoots aan mijn verwachtingen voldaan. De 1.03.43 betekent een PR met bijna één minuut. Het ging helemaal zoals verwacht. Tot en met tien kilometer (in 42.52) niet te veel verliezen op een schema van 1.04.00 en in de laatste dalende kilometers het tempo opvoeren. De eerste vier kilometer kon Cordien me nog volgen, daarna ging ik alleen de heuvels te lijf. Nou ja alleen.., met duizenden tegelijk door het prachtige achterland van Nijmegen. Naar Groesbeek en via Berg en Dal weer terug. De heuvels op de Groesbeekseweg stellen eigenlijk niet zo veel voor, als je er aan gewend bent. Na afloop hoorde ik anderen praten over het zware parcours en vroegen zich af waar ze in andere gedeelten van Nederland dit konden trainen: dijken, duinen? De klim na 10 kilometer vind ik wel zwaar. Deze is vrij lang en je begint dan flink moe te worden. Boven weet je dat je het hebt gehad en kun je je naar beneden naar de finish laten vallen. Klinkt trouwens makkelijker dan het in werkelijkheid gaat. Het vele publiek langs de hele route stimuleert om nog eens alles te geven. Ik werd vlak voor de finish nog even gehinderd door een hulpsint die het laatste beetje geloof bij de kleintjes weg nam. Maar het kon mijn pret niet meer drukken. Fantastisch gevoel, met zo'n tijd over de finish. Deze ouwe l..kan zich nog steeds verbeteren!
Persoonlijk Finish filmpje

Geen opmerkingen: