woensdag 12 november 2008

Training geven is leuk

Met Maarten had ik afgesproken een gedeelte van de dinsdagavondtraining te verzorgen. We kwamen tot een werkverdeling: Maarten het inlopen, rekken en de loopschooloefingen. Ik mocht de 'kern' van de training en de coolingdown begeleiden. De kern van de training bestond uit 7 series van 800 meter op 10 km. snelheid, met 90 sec. pauze tussendoor. Ik had me goed voorbereid. 's Maandags het parcours uitgezocht en verkend en ook nog de belangrijkste zaken rondom de training op papier gezet. In het begin heb ik dat nodig, het is nog geen automatische piloot die ik kan aanzetten. Ik moet goed kunnen uitleggen wat de training behelst en wat er mee bereikt wordt. Voor mezelf, maar zeker voor de groep. Mijn parcourskeuze was gevallen op park Angerenstein, zo'n beetje mijn voortuin. Voldoende licht, niet te veel hoogteverschil, verkeersveilig, 800 meter goed te bepalen. Gezien het verloop van de training was mijn voorbereiding goed geweest. Ik was tevreden en kreeg signalen dat de mensen in de groep dat ook vonden. of zouden ze me nu nog 'lief' behandelen? Ook Maarten vond dat het goed was gegaan. Alleen het uitlopen ging af en toe iets te hard. Al met al een tevreden gevoel en zelf ook nog lekker getraind.

Geen opmerkingen: