zaterdag 29 november 2008

Veel zand

Joop belde af voor de zaterdagochtendloop, ondervond de naweeën van een vakantie in donker Afrika. Of ik zijn dames kon opvangen en op pad kon sturen. Dat hoefde niet, Bart was de redder in de nood. Kwam goed uit, want er waren ook twee nieuwe dames bij. Het verschil met mijn 'snellere' groep zou te groot worden. Nu vertrokken we met acht man en één vrouw (Cordien). Leuk dat Edwin zich weer eens liet zien op de zaterdag. Rechtsom ging het richting Rozendaal, het fietspad volgend richting Posbank, veel heuvels op. Daarna begon het zware stuk, heel veel zand. Gelukkig had een auto met brede banden voor een verhard gedeelte gezorgd. Desondanks deed het zich voelen. Jan z'n darmen werkten niet mee en kon zijn hartslag niet beneden het gewenste niveau houden. Cordien bleef honderduit praten, zij is niet moe te krijgen. Maar dat wordt volgende week wel anders tijdens de Montferlandrun. Ik heb beloofd voor 'haas' te spelen. Doel: 1 uur en 5 min. Ik liep best lekker, probeerde de snelheid op de beloofde 11 k/u te houden, lukte niet altijd. Mijn hartslag (gem 142 bpm) was iets hoger dan normaal (< 135 bpm). Na 2 uur en 7 min. terug op de Beukenlaan. Met bijna 22 km. komt het weektotaal op 55 km. Voldoende lijkt me.

Geen opmerkingen: