vrijdag 26 december 2008

2e kerstdagloop

Ik verschijn morgen niet aan de start van de 'Derde kerstdagloop', althans niet als loper. Ik geef mijn startnummer aan Wil. Verder zal ik me verdienstelijk maken als barkeeper, ook belangrijk. Op deze manier kan ik mijn benen nog even ontzien, de eerstvolgende wedstrijd is de halve van Egmond (11 januari). De behoefte om tijdens de kerstdagen te lopen was sterk aanwezig. Zeker na het geweldig goede kerstdiner gisteravond in een leuk Arnhems restaurant, thuis nog even samen afgesloten met een goed glas franse cognac. Het was koud deze morgen, temperatuur rond het vriespunt en een straffe oostenwind, hetgeen garant staat voor een hoge 'chillfactor'. Ik besloot door de bossen van Waterberg en Warnsborn richting Oosterbeek te lopen. De toeristische plaatjes waren weer grandioos. Zeker de gedeelten waar ik anders nooit kom, zoals Mariëndaal. Weer ideeën opgedaan voor een groep5 training. Mijn bovenbenen protesteerden vanaf het begin, de naweeën van de baantraining van dinsdag waarin ik met iets te koude spieren nogal te keer ben gegaan in een aantal rondes. Toch weerhield me het er niet van om 10 engelse mijlen te lopen (16,1 km) in een gemiddelde van 11,3 k/u. Met dit koude weer houd ik het tempo vanzelf hoog. Met een goed gevoel neem ik een bad. Vanmiddag weer lekker aan de kerstdis met de nodige spijzen en drank!

Geen opmerkingen: