dinsdag 30 december 2008

Laatste training 2008

De laatste training in 2008 was er één in de vrieskou. Het was dus zaak om warm te blijven. Kwa kleding had ik mijn maatregelen getroffen met muts, dubbele broek, handschoenen e.d. Maarten hield de vaart er lekker in. Na de nodige oefeningen en warming-up waren we klaar voor 6 x 800 meter. Ik voegde me bij een groep die een langer traject wilde afleggen, zo'n 955 meter bleek later. De atleten uit groep 7 (Manon, Jan Keemink en Dick Leseman) bepaalden het tempo. Ik vroeg me af of ik dat 6 x vol zou kunnen houden. Ik was wel toe aan wat snelheidswerk, dus klampte aan. Manon en Dick hielden alle keren het tempo hetzelfde, gemiddeld kwamen we uit op 14,4 km/u. Voor mij goed te doen, na de derde keer ging ik lekkerder lopen. Voelde alleen wat spierpijn maar wist dat dat niet veel te betekenen had, de naweeën van het schaatsen. In de groep die wel 800 meter liep, zag ik Jan afhaken. Een kuitblessure overgehouden aan de Derdekerstdagloop. Na afloop leek het gelukkig mee te vallen. Even gas terug en dan op 11 januari starten in onze eerste wedstrijd van 2009: Egmond aan zee.

Geen opmerkingen: