zaterdag 20 december 2008

Warme en korte RDL

'Warm', constateerde ik de Monnikensteeg oplopend richting Beukenlaan. Gisteravond vond ik het koud, maar nu was het echt zacht. Ik had gekozen voor een shirt met korte mouw en een (oud versleten) singletje voor wat extra warmte. Ook mijn nieuwe asics trainersjas kreeg de vuurdoop. Onderweg heb ik wel alles aangehouden, in de wind moet je oppassen om niet te koud te worden. 'Anderhalf uur maximaal ga ik lopen', zei ik tegen het groepje dat zich had verzameld. Conclusie: samen op pad, onderweg zien we wel waar en wie zich afsplitst. Bij kerkhof Rozendaal volgde de eerste splitsing. Joop bleef langzaam lopen met een aantal van zijn volgelingen. De overgeblevenen sloten zich bij mij aan voor een tempo van ca. 10,5 per uur. Bij de brandtoren de tweede splitsing. De 'anderhalfuur fans' Ursula en Stien liepen met mij mee. Jan, Sjaak en Grace gingen voor twee uur. De dames voerden het tempo nog op tot ruim 11 per uur. Via een, door omgehakte bomen, onbegaanbaar pad bereikten we het eindpunt na ca. 15 km. in iets meer dan 1,5 uur. Lekker gelopen en totaal geen last van mijn blessure. Het lijkt erop dat ik genezen ben!

Geen opmerkingen: