vrijdag 19 december 2008

Voorzichtig lopend

Na de inactiviteit wegens blessure en ziekte, kon ik vanavond eindelijk weer eens aan de bak. Nog wel snotterend (ik 'zag er nog niet uit' volgens een hardloopmaatje), meldde ik me weer bij Ciko. Ik durfde niet te kiezen voor het testrondje van groep 5, ik zou ongetwijfeld te hard gaan. Groep 4 was een mooi alternatief, een rustige duurloop stond daar op het programma. Er kon zelfs een keuze worden gemaakt tussen 'rondje Koningsweg' en... een heuse sightseeing kersttoer met gids Bart door de verschillende Arnhemse wijken, alwaar men met veel enthousiasme de lampjes buiten laat bungelen. De Koningsweg kreeg de voorkeur, al had ik toch liever wat minder kilometers (dan 16) in het vooruitzicht gehad. Na wat aparte rekoefingen van Erik die hun oorsprong vinden in de 'Pilatus' beweging (ik ga dit nog opzoeken), begon de lange rustige loop naar Schaarsbergen en terug. Ik bemoeide me niet met allerlei versnellingsacties (is wel moeilijk) en hield het op het kalme tempo van zo'n 10 a 10,5 p/u. Ik was erg gefixeerd op mijn linker achillespees, maar voelde geen pijn. Niet na 6, niet na 12 en ook niet na afloop. Een zucht van verlichting, dat was goed gegaan. Hopenlijk kan ik het vizier snel weer richten op de opbouw van snelheid en kracht, al is waakzaamheid geboden.

Geen opmerkingen: