maandag 22 december 2008

Heuvels en versnellingen

Het leukste van mijn vrije dagen, vind ik de vrijheid die ik heb om te gaan hardlopen wanneer ik dat wil. Vooral nu in de winter, kan ik dan toch met daglicht op pad de bossen in. Ik zou het liefste elke dag gaan, maar ben dan bang te veel van mezelf te eisen, blessures liggen op de loer. Vanmorgen de schoenen aangetrokken voor een rondje Rozendaals bos. Bij het kasteel het bos in en langs de begraafplaats lopend bedacht ik om wat heuveltraining in te lassen. Ik vond het tijd worden voor afwisselende tempo's. Zo gezegd, zo gedaan. Twee keer een heuvel opgerend in ca. 2 minuten. Daarna op de terugweg nog versnellingen doorgevoerd op het bekende pad met de witte verfstippen op de bomen. Het voelde prima, de conditie is in orde. Ruim een uur gelopen, op mijn meest natuurlijke tempo van ca. 11 p/u. Nu niet overmoedig worden en te veel van mezelf eisen. Tijdens de kerstdagen zal het zeker wel lukken om de rust te bewaren, alhoewel..?

Geen opmerkingen: