vrijdag 5 december 2008

Twijfels over vorm voor Montferlandrun

Ik kom net terug van een kleine hardloopronde, ca. 8 km. Het begin voelde goed, lekker naar beneden richting Velperweg. Ik besloot een aantal keren een versnelling door te voeren. Nu begonnen mijn benen tegen te stribbelen. Mijn bovenbenen voelden zwaar en vermoeid aan. Op de Schelmseweg wilde ik nog even (ca. 1 km.) het tempo boven de 14 km/u houden. Dit als ultieme test voor de wedstrijd van zondag. Kostte erg (te) veel moeite. De twijfels slaan toe, de Garmin gaf ook al geen bemoedigende resultaten. Een gemiddelde hartslag van 153 bpm, en een max. harslag van 214 bpm! Ik had bij me zelf de druk voor het lopen van een PR tijdens de Montferlandrun al weg genomen, door het begeleiden van andere lopers. Cordien, Tonny, Merlijn?, wie nog meer?.. willen naar 1 uur en 5 min. eindtijd. Ik heb de opdracht om het tempo aan te geven, zo geleidelijk mogelijk. De tussentijden voor 1.05.00 zijn: 5 km.: 21.40 en 10 km.: 43.20. Dat is nog altijd een hele opgave, ook voor mij. Dat loop ik niet zo maar met '2 vingers in de neus', zeker niet met het gevoel van vandaag. Ik klamp me vast aan het feit dat ik tijdens een wedstrijd altijd meer kan. We zullen het zien zondag!

1 opmerking:

Jan zei

He Wim
hou je haaks. straks loop ik je nog voorbij ...