zondag 28 december 2008

IJs lonkt

Het was gezellig druk bij de 3e kerstdagloop. Hoewel ik niet meeliep wilde ik de start niet missen. Sommigen trotseerden de vrieskou in korte broek en een shirtje met korte mouwen, zelfs een singletje heb ik gesignaleerd. Ik moest er even niet aan denken en zocht na de start snel de warmte op van de ciko-kantine. Tot het eind van de middag heb ik de vele gasten voorzien van soep, koffie, broodjes, bier etc., een top-omzet voor de vereniging. Mede dankzij Edwin, die zijn verjaardag vierde en de nodige biertjes bestelde. Ook de groep 'chat-nrunners' spuugden er niet in en bleven zitten chatten tot de tent sloot. Mijn inactiviteit heb ik vanmorgen goed gemaakt, met een 13 kilometer lange duurloop. Warm aangekleed met dubbele broek en muts. Eerst langs de ijsbaan op Cranevelt. Tot mijn verbazing was de baan al open, erg snelle reactie van de gemeente Arnhem, die meestal wachten met opspuiten van de oude ciko-baan tot de vorst al weer verdwenen is. Binnenkort dus maar even de ijzers onderbinden, weer eens een andere trainingsvorm. Na deze baan-inspectie verder heerlijk gelopen via Zijpendaal, Schaarsbergen en de Waterberg terug richting huis. Geen last hebbend van de kou, de zon scheen en ik liep lekker door. Soepel lopend met nog enkele versnellingen kwam ik voldaan in een gemiddelde van 11 k/u thuis, alwaar de warme koffie me tegemoet geurde.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Wim,

Langs deze weg wens ik jou een bijzonder, gezond, lekker sportief en mooi 2009!

groetjes
Ton