dinsdag 23 december 2008

'Rendieren' eindelijk los!

Het was zover, eindelijk kon de al twee keer eerder uitgestelde baantraining doorgang vinden. Hans belde me op of ik de training over wilde nemen. Graag, ik had de training al eerder voorbereid, maar gladheid en ziekte /blessure wierpen roet in het eten. Nu aan de bak, na inlooprondje kazerne en rekken bij de Saksen Weimar snackbar terug naar de baan.
Eerst nog wat loopschooloefeningen. Ik had alles voorbereid, ook de rekoefeningen en de loopschool op een spiekbriefje gezet. Als beginnend trainer heb je dat nodig, althans ik wel. Ik had het spiekbriefje overigens niet nodig tijdens de training. Het viel me wederom op dat de groep zeer gedisciplineerd is en goed naar de aanwijzingen luistert. Een gemotiveerde groep, die plezier heeft in de trainingen. Dus ook heel plezierig om training aan te geven. De kern van het programma dan: 800 meters verdeeld in 200 meter snel, 400 meter iets langzamer en dan weer 200 meter op snelheid. En dit 6 x met pauzes van 2 minuten, een zware training. Twee niveaugroepen werden samengesteld. Eerst twee rondje samen en daarna de twee afzonderlijke groepen, die enthousiast vertrokken onder leiding van Koen en Hans. Na twee series observeren kregen Maarten en ik het koud en besloten mee te gaan lopen. Ik sloot aan bij groep 1 (Koen, Edwin, Herbert) en hard ging het. De laatste serie in 3.09 min., 15,5 k/u gemiddeld en hoogste snelheid 18,7 k/u. Heerlijk om te doen en ik vond dat niet als enige. De meesten waren erg positief over de baantraining. Zeker in de donkere wintermaanden een prima trainingslocatie voor de 'rendieren'!

Geen opmerkingen: