donderdag 9 oktober 2008

Downhill running

Deze trainingsavond fungeerde ik als 'back-up', hetgeen betekent dat ik groep 5 zou mogen leiden als Maarten (wegens ziekte) niet kon komen. Maarten was op tijd, dus terug naar mijn normale rol van trainingspupil. Het werd geen 18! x 2 minuten dat volgens het programma gelopen zou moeten worden. Ik zou er zelf ook van afgeweken zijn, je raakt toch de tel kwijt! Op verzoek (van mij o.a.) na de heuveltraining van afgelopen dinsdag: 'downhill training'. 'Heuvel op' oefenen we veelvuldig, naar beneden lopen we uiteraard ook, maar de theoretische en praktische kneepjes ontbraken. Nu weten we het. Kleine passen, landend op de midden of voorvoet en lichaam rechtop. Ik nam altijd grote passen en landde op de hak, fout dus en veel te belastend. In Rozendaal waren genoeg heuvels te vinden om te oefenen. En daar gingen we naar beneden, af en toe opzij springend voor één van de talrijke SUV 's. Best lastig trouwens die nieuw aan te leren techniek , maar hopenlijk werpt het zijn vruchten af. In Amsterdam heb ik er niets aan, of toch, onder dat éne viaduct door? De echte test volgt tijdens de 7-heuvelenloop!

Geen opmerkingen: