zaterdag 11 oktober 2008

Zonovergoten duurloop

De opkomst voor de lange rustige duurloop was alleszins acceptabel. Door enkele afzeggingen wegens ziekte of andere beslommeringen, vroeg ik me af of er wel iemand zou komen. Morgen is de (halve) marathon in Eindhoven en het is de eerste dag van de herfstvakantie. Daartegenover stond het fantastische weer. Bij de start om 9.00 uur is het nog koud, maar onder het lopen wordt het al snel warm. We waren allemaal verstandig door een korte broek en een zomers shirtje aan te trekken.
Het was leuk dat Cordien voor het eerst mee liep. Ook enkele oudgedienden (Wil, Floor) hadden er wel weer eens zin in. Door de samenstelling van de groep begreep ik dat ik waarschijnlijk zou moeten afremmen. Het eerste gedeelte ging dat nog wel. Daarna (Beekhuizenseweg) zochten Wil en Erik hun eigen weg terug. Diegenen die overbleven voelden zich kiplekker en waren niet meer te houden. Met uitzondering van enkele venijnige klimmetjes, liep het tempo op naar 11,5, soms 12 per uur. Bernard, René en Cordien liepen dit tempo met 'twee vingers in de neus' en verkondigden keer op keer dat het zo lekker ging. Af en toe werd zelfs een versnelling gelopen. Floor en ik hadden het moeilijker. Ik probeerde mijn eigen tempo te blijven lopen. Wist ook dat ik me niet helemaal kapot moest lopen, met Amsterdam volgende week in het vooruitzicht. Na 22,4 km. bereikten we de Beukenlaan met vooral zeer tevreden mensen. Wat het mooie weer al niet kan doen!

Geen opmerkingen: