zaterdag 25 oktober 2008

Zonnige duurloop

Het was voorspeld deze week door Erwin Krol: het gaat 'op en af' met het weer. Donderdag mooi, vrijdag slecht, zaterdag mooi, zondag slecht. En het was mooi vanmorgen. De grote opkomst voor de lange duurloop had er zeker mee te maken. Ik heb niet geteld, maar ca. 20 man/vrouw hadden er zin in. Met Joop afgesproken om een tijd bij elkaar te blijven en een route richting Warnsborn te lopen, dit voor de broodnodige variatie. Als we al uit elkaar liepen kwam het door een aantal enthousiaste pupillen van Joop, onze groep hield zich rustig. Na een uur ongeveer toch maar gesplitst, wij gingen verder met 7 man. Even was ik de oriëntatie kwijt, de weg vinden is altijd lastig zonder Gerrie. Het pakte goed uit, we kwamen nog even op de Amsterdamseweg. Over het fietspad met de zon van voren werd er (te) hard gelopen. Later moet je dat meestal bezuren (hè Ursula). Bij de Harderwijkerweg nog even een mooi stukje hei meegepakt. Het was als een ansichtkaart. Grazende schapen in de zon, dauw op het gras en de heide en de laaghangende mist in flarden er boven. Ik liep makkelijk ondanks een flinke verkoudheid, viel me reuze mee. Nu ik dit typ, zit ik weer te snotteren. We arriveerden na precies 21 km. in 2 uur en 7 min. Joop met zijn groep was er al, zij hadden het bij zo'n 19 km. gelaten. Gezien de enthousiaste reacties verwacht ik volgende week weer een grote groep.

Geen opmerkingen: