woensdag 8 oktober 2008

Preview 1/2 marathon Amsterdam (1)

Jan is in zijn bericht van 7 oktober erg optimistisch over een 'regen van pr's' tijdens de halve marathon van Amsterdam (19 oktober). Vooral als het gaat om de te verwachten tijden van de andere ciko-lopers, over zijn eigen kansen is hij wat voorzichtiger. Bij mij wordt een tijd opgeschreven van 1.30 uur. Ik wil dit toch even nuanceren. Waar het me vooral om gaat is inderdaad een verbetering van mijn beste tijd. De 1.37.33 die ik heb staan is uit de vorige eeuw (1997), gelopen in Eindhoven. Dat moet beter kunnen, gezien mijn vorderingen de laatste tijd op de langere afstanden. Tijdens de marathon van Rotterdam (3.18.09) in april dit jaar kwam ik halverwege door op 1.37.50. Het moet mogelijk zijn om binnen de 1.35 uur (13,3 km/uur) te lopen. Dat is mijn doel. In hoeverre ik daar nog seconden of minuten kan afknabbelen durf ik niet te voorspellen. het zal vooral afhangen van de omstandigheden en de vorm van de dag. En wellicht kunnen Edwin en ik elkaar versterken door samen op te lopen op een tempo dat de 14 km/u benaderd. O ja: 'Jan niet te behoudend, die 1.40 ga je gewoon halen'.

1 opmerking:

Jan zei

he Wim,
Je moet elkaar scherp houden. Die lat p[ 1.35 u ligt te laag voor jou ...