vrijdag 3 oktober 2008

Herstellen

De afgelopen week was het zaak om te herstellen van de Posbankloop(foto: 'de muur'). Moeilijk in te schatten hoe lang het lichaam nodig heeft voor recuperatie. Ik probeer het aan te voelen. Maandag en dinsdag had ik een gevoel in mijn benen, dat ik geen spierpijn wil noemen. Ik voelde wel de inspanning van zondag. Dinsdagavond was dan ook een mooie gelegenheid om een herstelloop te doen. Nadeel was het slechte weer, al heb ik geen moment overwogen om niet naar ciko te gaan voor de rustige duurloop. Zelfs nog een stukje door het bos gelopen, gezien de snel invallende duisternis zal het de laatste keer zijn geweest. Naar Bronbeek en de Monnikensteeg op deed ik volop mee aan de versnellingen. Die korte stukjes kan volgens mij geen kwaad als het goed aanvoelt. Donderdags vond ik het moeilijker. Logisch, het was ook een zwaardere training. Op een heuvelachtig stratenparcours een intervaltraining van 5 x 700 meter en 2 x 475 meter. De eerste twee lange rondes liep ik bepaald niet makkelijk, de lange tight belemmerde enigzins mijn bewegingen, vond ik. Maar het zal gewoon te maken hebben gehad met de nog niet herstelde benen. Later kwam ik er wat beter in. Ik voelde na afloop een lichte pijn in mijn bovenbenen. Aankomend weekend de lange duurloop op zaterdagmorgen. Op zondag heel misschien een 5 km. loop in Duiven. Ik heb me voor de zekerheid wel ingeschreven, was tenslotte gratis!

Geen opmerkingen: