woensdag 29 oktober 2008

Interval in de kou

Het is even wennen die kou. Het was gisteravond niet warmer dan 4 graden. Voor mij een reden om me warm aan te kleden. Ondanks de op het laatst opgesnorde handschoenen had ik bijna de hele training koude handen. Na de zorgvuldige warming up (zie ook vorig bericht) leidde Hans ons naar de Schelmseweg, ter hoogte van het pad naar Zijpendaal. De kern van de training bestond uit 6 x 1000 meter op tien kilometer tempo, rust steeds 2 minuten. De heenweg met als eindpunt het Shell-station op de Bakenbergseweg liep grotendeels omhoog en was daarmee een stuk zwaarder dan de terugweg. Het bleek ook uit de tijden. De terugweg ging bij mij en de meeste andere lopers minimaal 20 seconden sneller.
Mijn tijden heen: 4,39 min. (13,5 km/u); 4,30 min. (14.0 km/u) en 4,35 (13.8 km/u).
Mijn tijden terug: 4,14 min. (14.9 km/u); 4,05 min. (15.3 km/u) en 3,59 min (15.6 km/u).
Ik heb op ca. 90 tot 95% getraind. In het achterhoofd houdend dat ik het een stuk langer vol moet kunnen houden. Door de afwisseling van stijgen en dalen wederom een prima training voor de 7-heuvelenloop.

1 opmerking:

kc zei

Hey Wim, gezien jouw tijden en percentages (90-95%) denk ik dat je te hard getraind hebt. Of niet?

Dit zijn leuke trainingen.

Ciao, tot vanavond, KC