donderdag 16 oktober 2008

Preview 1/2 marathon Amsterdam (2)

Nu het dichter bij komt, slaat de twijfel toe. Hoe ga ik het er straks vanaf brengen? Ik heb de laatste dagen meer respect gekregen voor de te lopen afstand. Een halve marathon is lang, zeker om in een snelheid te lopen die tegen mijn maximum aan zit. Ik heb nog even wat rekensessies gedaan. Een eindtijd van 1.30 uur betekent een km tijd van 4.16 min. en een gemiddelde van 14.1 km/uur. Ga er maar aan staan. Het zou tevens een PR op de 15 km. betekenen (1.03.59). Lijkt me toch niet reëel. Nee, dan maar 1.32 uur als nieuwe recordtijd, is ook nog altijd 4.22 min per km met een gemiddelde van 13.8 km/uur. Veel zal afhangen van het weer. De voorspellingen zijn goed, ca. 15 graden en droog. Ik hoop niet te veel wind te vangen. Wind tegen kost me te veel kracht is mijn ervaring. Ik ben er nog niet uit kwa kledingkeuze. Ook weet ik nog niet of ik zelf drinken mee neem. Nou, genoeg stof om nog over na te denken. Ik beslis op het laatste moment.
De andere amsterdamgangers gaan (bijna) allemaal voor een beste tijd. Jan (1.40), Herma en Ursula (1.45) hebben stoute plannen. Edwin is in vorm en gaat zeker niet voor mij onder doen, heeft pas zijn besttijd aangescherpt. Ton gaat een PR neerzetten, loopt volgens mij voor het eerst deze afstand en zal direct onder de 1.30 duiken. Alleen Frans (bereidt zich voor op marathon Terschelling) en Saïd (is aan het terugkomen) zullen rustiger aan doen. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in! Zal ik de blauwe veters in doen??

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wim,

Gefeliciteerd: 1:32:52 netto, klasse!
cu dinsdag (?)

Groet,

Maarten

Anoniem zei

Hai Wim,
Geweldige prestatie, 1:32,52!!!
Super hoor!

Gr. Cordien