zaterdag 9 augustus 2008

Achillespees perikelen


Achilles was de dapperste, schoonste en verhevenste van alle Griekse heroën, die naar Troje trokken. De achillespees is vernoemd naar deze held, die overleed aan een schot in zijn achillespees, omdat dat zijn enige zwakke plek was. Ik kan niet zeggen dat het ook mijn enige zwakke plek is, maar vandaag liet hij zich voelen.
De donderdagavond-training was (te) belastend geweest, maar het zal meer een optelsom zijn van de trainingen van deze week. Zoals eerde vermeld doe ik er alles aan om na een wat rustige vakantieperiode, de goede vorm te pakken te krijgen. Ik heb overdreven met vijf trainingen in één week. Inclusief deze zaterdagochtendtraining ruim 80 km. gelopen. Conditioneel is het al wel in orde, maar mijn pezen en spieren moeten het ook aan kunnen. Ik heb lang getwijfeld of ik wel zou gaan deze morgen. Vroeg opgestaan met twee doeleinden: aanvoelen van mijn achillespees en vast wat olympische sport tot me nemen. De pijn was dusdanig dat ik me voorgenomen had het in ieder geval te proberen en evt., eerder af te haken. Achteraf kan ik zeggen dat de pijn niet heviger, maar ook niet minder is geworden. Nu twee dagen rust en smeren met cooling gel en Tantum. Overigens hadden er vandaag meer last van een after vakantie-dip (Ursula). Opvallend was het goede lopen van Moniek die gelukkig na lange tijd weer op zaterdag van de partij was.


Enkele cijfers:
Afstand: 23,5 km; Tijd: 2 uur 26 min.; gem. snelheid: 9,6 km/u; hartslag 131 bpm; calorieverbruik 1832.
Totale afstand deze week: 80 km.

1 opmerking:

Moniek zei

jep, de volgende zaterdagen ben ik er zeker weer bij!!!

Ik was de rest van de dag wel lekker moe, ik moet er nog wel even aan wennen, dat zal na een paar weken wel beter zijn.

Wim, doe lekker rustig aan de komende dagen, lekker voor de buis hangen, anderen zien sporten, is ook leuk!