donderdag 28 augustus 2008

Dood 'wild' zwijn

Je maakt wat mee tijdens het lopen. Begin juni waren we tijdens de zaterdagmorgenloop getuigen van een wegrottende hooglander op de hei (zie bericht Kadaver op de hei van 7 juni). Afgelopen donderdag werden we met groep 5 getrakteerd op een enorme stank. De dappersten onder ons gingen op onderzoek uit en hun neus achterna. Ik vond de geur te indringend en besloot me uit de voeten te maken. Later hoorde ik verhalen over een dood zwijn (het woord 'wild' vind ik niet meer van toepassing). Onsmakelijk werd het toen de details werden opgesomd: 'bedolven onder vliegen en maaien'. Ik heb geen trek om het allemaal nog eens te bekijken en hoop dat de stank een beetje vlot is verdwenen. Na een traag begin van de training door de ophef over het zwijn en veel gepraat maar weinig actie, begonnen we dan eindelijk aan de 'ontmoetingsloop'. Vervolgens een flinke zandheuvel op gerend. Of deze heuvel onderdeel is van as woensdag te lopen Rozendaalse Veldloop weet ik niet. De meningen in de groep liepen nogal uiteen. Prettig vond ik dat we als laatste ons 'haantjesgedrag' mochten tonen. Ik had ook nog energie over. Voor het laatste stuk op de Schelmseweg werden de posities al vroegtijdig ingenomen. De lucht van testosteron hing nu in de lucht. En daar werden we losgelaten. Heerlijk ons zelf leeglopend, wetend dat je er dan ook bent. Ik eindigde in de subtop en hou een goed gevoel over voor de zondag te lopen 5 km. wedstrijd in Zevenaar.

Geen opmerkingen: