zaterdag 30 augustus 2008

Voorbereiding Sevenaerrun niet vlekkeloos

Zondag 31 augustus staat de Sevenaerrun op mijn programma. Ik ga voor de 5 km. Dat lijkt me een mooie afstand om het richting de komende najaarswedstrijden op te bouwen. Het is vooral de snelheid waar ik hard aan moet werken. Ik ga voor een tijd rond de 21 minuten. Nadeel is dat het erg warm wordt, een graadje of 28! Maar laat ik van tevoren niet te veel excuses gaan zoeken. Ik voel me goed en ben fit. Toch wilde ik me nog even loslopen op zaterdagmorgen. Een klein rondje door de rozendaalse bossen. Onze hond Sam nam ik mee. Dat was bijna de laatste keer geworden. In het bos richting Rozendaal bleef hij achter. Normaal sprint hij dan het gat wel dicht en verschijnt ineens naast me. Nu was dat niet het geval en maakte ik me ongerust. Na nog een ronde zoeken ben ik maar naar huis gelopen in de hoop hem daar aan te treffen. Moest ik toch nog harder lopen dan ik van plan was. Thuis was hij ook niet, dus op de fiets weer terug. Ik vond hem direct op ongeveer de plek waar ik hem was kwijtgeraakt. Gelukkig, ik had niet meer naar huis gedurfd zonder hond.

Overigens afgelopen week slechts 20 km. afstand gelopen. Laten we het er op houden dat de kwaliteit dit keer belangrijker is dan de kwantiteit. We zullen het zien morgen!

Geen opmerkingen: