dinsdag 19 augustus 2008

Testronde rozendaalse veld


Het was weer zover, de testronde van groep 5 stond weer eens op het programma. Waarom er precies getest wordt is me nooit helemaal duidelijk. Het zal te maken hebben met een momentopname van je conditie. In mijn ogen heeft dat alleen zin als je de resultaten individueel analyseert en dan een trainingschema maakt om verbeteringen aan te brengen. Deze persoonlijke benadering voert wat te ver voor de recreantjes die we zijn. Ik beschouw de testronde dan ook als een onderlinge wedstrijd waarin je je kan meten met de rest van de groep en een PR probeert te lopen. De ronde is 3,4 km. lang en het parcours is zwaar door de losse zandpaden en de open heide, waar de wind vrij spel heeft. Volgens Maarten moet je ook oppassen voor drijfzand! Kortom een rondje waarin je je de pleuris loopt. Toch had ik er wel zin in. Jan had me van tevoren op scherp gezet door nog maar eens te beweren dat vrouwen meer doorzettingsvermogen hebben dan mannen. Dat zou de reden zijn dat het 'zwakke' geslacht meer olympische medailles haalt. Ik wist dus dat ik de dames gisteren voor moest blijven.
Dat viel nog niet mee met Cordien en Tonnie aan de start. Maar met de 'ethiopische methode', achter een groep blijven hangen en op het laatste stuk er voorbij, is het me gelukt. Mijn eindtijd 14 min en 36 sec., precies een evenaring van mijn PR op deze ronde. Een goede snelheidstraining voor mij in de opbouw naar de grotere afstanden later dit najaar.

Geen opmerkingen: