donderdag 14 augustus 2008

Dinsdag- en donderdagtraining


Tijdens de dinsdagavondtraining was ik benieuwd naar de vorige week op spelende achillespees. Het pakte positief uit. De intervaltraining bestond uit 10 x 400 meter op 5 km. snelheid. Ik moest mijn afstanden lopen in 1 min. 41 had ik zo bepaald, hetgeen volgens het schema van Hans overeenkomt met een tijd van 21 min. op de 5 km. Gemiddeld liep ik tussen de 1 min. 36 en 1 min. 40. Iets te hard, maar het voelde goed.

Steeds meer mensen sluiten zich weer aan, het vakantiehoogseizoen zit er op. De focus is weer gericht op trainen en de komende wedstrijden. Op de donderdagavond waren toch opvallend veel vaste waarden (o.a. Kees, Ursula, Herma, Jan, Edwin) niet op komen dagen. Met een bescheiden clubje liepen we een rustige duurloop naar de brandtoren op het rozendaalse veld. Mijn bovenbenen voelde nog wat stijf van de inspanningen op dinsdag, maar hiermee stond ik niet alleen. Na ca. 15,5 km. genieten van de stilte in de bossen en de fantastische uitzichten op de hei keerden we terug op de Beukenlaan. Zaterdagmorgen staat de volgende lange duurloop op mijn programma.

Geen opmerkingen: