zondag 31 augustus 2008

PR in zonnig Zevenaar


Trots ben ik op de vandaag geleverde prestatie. Vijf kilometer in 20.04 min., een vette PR! Mijn oude toptijd was uit de vorige eeuw, om precies te zijn 1992. Ik liep toen 20.45 tijdens de Bridge to Bridge. Nu is het wel zo dat ik de laatste jaren bijna geen 5 km. meer loop, de uitdaging ligt voor mij voornamelijk op de langere afstanden. Maar dit 'oudje' kan het nog wel. Het was een prachtige dag, warm en zonnig. Vantevoren was ik beducht voor de warmte, maar de start was al om 11.00 uur en er stond een flinke bries die me in de derde kilometer parten speelde. Ik kon de snelheid van de eerste twee kilometer niet vasthouden en dus ook het schema van 20 minuten niet. Maar daar was ik snel overheen toen ik mijn eindtijd zag. Wel wist ik Bernard (eindtijd: 20,20) die zoals gewoonlijk als een haas was vertrokken, rond het vierkilometerpunt in te halen. De andere ciko-vrienden liepen een goede race. Ursula (22.18) was apetrots dat ze Kees (22.30) had geklopt. Jan wist met 22.06 Ursula ternauwernood voor te blijven. Ton kent zijn werkelijke kracht nog niet. Hij gaat met sprongen vooruit en eindigde ruim onder de twintig minuten barrière (19.17). Later op het terras genoten we van de tien kilometer race. Cordien bewees haar vorm door met 44.03 min. de vrouwenrace naar zich toe te trekken. Frans was in staat om na de zaterdagmorgen duurloop van 22 km. een tijd van 45.24 neer te zetten. Ook het meedoen aan wedstrijden van Otto blijft bijzonder. Deze ciko'er die de 70 jaar is gepasseerd, wist nog 55,49 neer te zetten. Zou ik dat ook kunnen als ik die respectabele leeftijd heb bereikt?. Naast alle sportieve prestaties was het ook gewoon weer ouderwets gezellig. De geblesseerden Herma en Edwin hadden de moeite genomen naar Zevenaar te fietsen. Beiden gaan binnenkort het lopen weer oppakken in het daarvoor zeer geschikte K-team. Succes! Om het groepsgebeuren nog maar eens aan te stippen: Edwin en Margit maakten zich verdienstelijk als fotograaf, zodat ook deze loop niet snel wordt vergeten. Een prima start van het najaarseizoen.

4 opmerkingen:

Jan zei

Hoi Wim,
Gefeliciteerd. Het jaar kan niet meer stuk! De tijden van Kees, Ursula en mij zijn overigens bruto tijden. Volgens mij klopte de tijdwaarneming ook niet helemaal. Op het bord in Zevenaar stond achter mijn naam 22,11 min. Later in de uitslag 22,13 min. Ik heb zelf 22,05 geklokt. Er was volgens mij iets met die twee poortjes ...
Tot de Rosendaalse Veldloop

runningman zei

Hoi Jan,

Ik hou mijn eigen geklokte tijd aan. Ik weet zeker dat ik goed heb geklokt. Kan hoogstens 1 a 2 sec inzitten, maar geen 6.

Groet,
Wim

Jan zei

he Wim
De uitslag is vandaag gecorrigeerd naar 22,06 min. Ik wist dat er iets niet deugde. Scheelt dus 1 sec met mijn eigen geklokte tijd.
groet

runningman zei

Ik heb alle tijden gecorrigeerd naar de juiste netto tijd!