woensdag 6 augustus 2008

Trainingsopbouw


Ik weet niet of het echt verstandig is. De deskundigen zullen het afraden. Toch voel ik de behoefte om na mijn (bijna) lopersloze vakantie het lichaam , maar vooral ook de geest, snel in shape te krijgen. Eind augustus start mijn wedstrijdenreeks met de Sevenaerrun, gevolgd door o.a. de Bridge to Bridge, De Posbankloop, De halve marathon van Amsterdam en De Zevenheuvelenloop. Ik heb nu drie dagen achter elkaar gelopen, zondag en maandag alleen en gisteravond met ciko groep 5. Vandaag hou ik een rustdag, ik voel mijn benen. Met de ciko-groep lekker gelopen. Een training met als kern afwisselend 5 min RDL en 5 min VDL. De VDL begon netjes op 12 a 12,5 km., zoals het hoort bij deze groep. Vanaf de derde snellere intervalperiode liep het tempo op tot ruim boven de 14 per uur. Dit werd voor mij wat te gek. Zeker toen de ronde onverwachts nog werd opgerekt, besloot ik me rustiger te houden en de versnellingen tussen de 12 en 13 km p/u te houden. Overigens werd me nog medegedeeld dat ik as donderdag waarschijnlijk de training moet geven (programma: regelmatigheidsloop op tijd zelfde afstand terug als heen). Maarten is afwezig vanwege een behandeling van een schouderblessure maar zal zich nog wel aansluiten (na de loopschooloefeningen?). Komt allen!

Geen opmerkingen: