zondag 17 augustus 2008

Training met paard eindigt in Rijnstate


Beloofd is beloofd. In mijn vakantie zouden Arlette en ik nog een gezamenlijke training doen. Zij op ons paard (Esprit) en ik dravend er naast. Nu, dan maar op de laatste vakantiedag. Het weer was prima, droog en ca. 21 graden. Als doel hadden we de Carolinahoeve. Daar in de bossen van de Veluwezoom wat drinken en weer terug. Vol goede moed op pad. Het was voor mij vooral heuveltraining. Esprit is vooral goed tegen de heuvel op, dravend of galopperend. We hebben op die manier aardig wat bultjes genomen. De training van zaterdag liet zich voelen. Na 8 kilometer bereikten we pannekoekenhuis De Carolinahoeve. Jolanda was daar ook al gearriveerd, we zouden nl. met z'n drieën wat nuttigen. Bij het afstappen gebeurde het. Esprit ging met haar linkervoorhoef op de rechterhoef van Arlette staan en draaide daarmee de nagel van de grote teen er af. De tweede keer in 2 jaar. De plannen werden aangepast. Jolanda op de knol terug naar stal. Ik met Arlette in de auto naar eerst de huisartsenpost in Velp en daarna door naar de spoedeisende hulp in Rijnstate. Gelukkig niet gebroken, maar voorlopig is ons pechtvogeltje er weer mooi klaar mee. Wederom is bewezen dat paardrijden tot de gvaarlijkste sporten behoord. Ik loop er liever naast, maar dan wel op respectabele afstand van de hoeven.

Geen opmerkingen: